Zmiany regulaminu WP Poczty

16 września 2024 wchodzą w życie zmiany regulaminu.

W celu zapoznania się z nimi, przejdź na stronę: pomoc.wp.pl/regulamin 

Czego dotyczą zmiany w regulaminie?

  • Aktywacji 1login od WP - obecnie wszystkie skrzynki pocztowe mają aktywny 1login od WP
  • Metod samodzielnego resetu hasła 
  • Zabezpieczania skrzynek pocztowych 
  • Czasu odpowiedzi na reklamacje
  • Archiwizacji maili reklamowych


Zmian dotyczą zapisy:

Od 16 września 2024

Dotychczasowe brzmienie

III. Założenie konta 

4. Użytkownik wyraża zgodę na korzystanie z Konta 1login od WP. Założenie i korzystanie z Konta 1login od WP następuje zgodnie z regulaminem dostępnym tutaj.

III. Założenie konta 

4. Użytkownik Konta zostanie skierowany przez WP do procesu założenia Konta 1login od WP najpóźniej do dnia 16 maja 2024 roku. Użytkownik wyraża zgodę na korzystanie z Konta 1login od WP. Założenie i korzystanie z Konta 1login od WP następuje zgodnie z regulaminem dostępnym tutaj.

III. Założenie konta 

7. Zakładając Konto, Użytkownik jest zobowiązany do ustanowienia co najmniej jednej metody samodzielnej zmiany i odzyskiwania hasła do Konta, spośród metod udostępnianych w tym celu przez WP. WP zastrzega sobie możliwość zmiany dostępnych metod samodzielnej zmiany i odzyskiwania hasła do Konta. W przypadku gdy metoda wybrana uprzednio przez Użytkownika nie będzie już dostępna, Użytkownik zostanie o tym powiadomiony przez WP i jeśli będzie to jedyna metoda wykorzystywana przez Użytkownika, Użytkownik będzie zobowiązany do niezwłocznego ustanowienia innej metody, spośród metod udostępnianych w tym celu przez WP.

Nowy punkt regulaminu

IV. Prawa i obowiązki Użytkownika

3. WP jest uprawniona do zablokowania Konta w przypadku działania przez Użytkownika w sposób niezgodny z Regulaminem, prawem, naruszający prawa osób trzecich lub WP oraz ogólnie przyjętych norm obyczajowych. Ponadto WP przysługuje prawo do zablokowania Konta, a także podejmowania innych niezbędnych działań (takich jak np. zmiana hasła do Konta, blokada wysyłania wiadomości) jeśli jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa (w szczególności: włamanie na Konto poczty elektronicznej, próba nadużycia przy płatnościach związanych z usługami Wirtualnej Polski, działania hakerskie) lub z innych, podobnych, ważnych i uzasadnionych powodów, które zostaną zakomunikowane Użytkownikowi. Zablokowanie Konta z przyczyn podanych w niniejszym punkcie Regulaminu trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania Konta. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu nie wyłączają podejmowania przez WP innych działań, jeżeli są przewidziane postanowieniami Regulaminu lub przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

IV. Prawa i obowiązki Użytkownika 

3. WP jest uprawniona do zablokowania Konta w przypadku działania przez Użytkownika w sposób niezgodny z Regulaminem, prawem, naruszający prawa osób trzecich lub WP oraz ogólnie przyjętych norm obyczajowych. Ponadto WP przysługuje prawo do zablokowania Konta, jeśli jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa (w szczególności: włamanie na Konto poczty elektronicznej, próba nadużycia przy płatnościach związanych z usługami Wirtualnej Polski, działania hakerskie) lub z innych, podobnych, ważnych i uzasadnionych powodów, które zostaną zakomunikowane Użytkownikowi. Zablokowanie Konta z przyczyn podanych w niniejszym punkcie Regulaminu trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania Konta. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu nie wyłączają podejmowania przez WP innych działań, jeżeli są przewidziane postanowieniami Regulaminu lub przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

IV.Prawa i obowiązki Użytkownika

6. WP może zaprzestać umożliwiania Użytkownikowi korzystania z Konta za pomocą określonego sposobu lub protokołu (takiego jak np. pop3/imap, SMTP, aplikacja mobilna itp.), jeżeli Użytkownik nie korzysta z Konta za pomocą tego sposobu lub protokołu przez 90 dni.

Nowy punkt regulaminu

IV. Prawa i obowiązki Użytkownika

7. Bez uprzedniej zgody WP, Użytkownik nie może przenieść na osobę trzecią praw ani obowiązków związanych z korzystaniem z Usługi. Użytkownik powinien powstrzymać się od udostępniania loginu lub hasła osobom trzecim. Użytkownik odpowiada jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania osób trzecich, którym udostępnił hasło lub login. WP nie jest zobowiązana do ujawniania hasła do Konta po śmierci jego Użytkownika.

IV. Prawa i obowiązki Użytkownika

6. Bez uprzedniej zgody WP, Użytkownik nie może przenieść na osobę trzecią praw ani obowiązków związanych z korzystaniem z Usługi. Użytkownik powinien powstrzymać się od udostępniania loginu lub hasła osobom trzecim. Użytkownik odpowiada jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania osób trzecich, którym udostępnił hasło lub login.

VI. Dodatkowe zastrzeżenia

2. W ramach Usługi WP może usuwać z Konta Użytkownika listy elektroniczne nadane przez WP zawierające reklamy, informacje handlowe, oferty, itp. pochodzące od WP lub podmiotów współpracujących z WP. Usunięcie, o którym mowa w zdaniu poprzednim może nastąpić po upływie 60 dni od dostarczenia listu elektronicznego przez WP na Konto Użytkownika. Postanowienia niniejszego ustępu:

a)           nie dotyczą listów elektronicznych nadanych przez podmioty inne niż WP;

b)           nie ograniczają ani nie wyłączają możliwości usuwania listów elektronicznych w przypadkach określonych przez obowiązujące przepisy prawa lub inne postanowienia niniejszego Regulaminu.

Nowy punkt regulaminu

VIII. Reklamacje

2. WP jest zobowiązana udzielić odpowiedzi na reklamację Użytkownika w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

VIII. Reklamacje
2. WP rozpatruje reklamacje w terminie 7 dni roboczych od otrzymania reklamacji, przy czym okres ten może zostać przedłużony maksymalnie o kolejne 14 dni roboczych w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji wymaga dłuższego czasu. WP poinformuje Użytkownika o przedłużeniu okresu rozpoznania reklamacji, wskazując okres, o jaki ulegnie przedłużeniu rozpatrywanie reklamacji oraz przyczynę przedłużenia. Informacja o przedłużeniu rozpoznania reklamacji i jego przyczynie zostanie udzielona Użytkownikowi przed upływem siedmiodniowego okresu, o którym mowa w pierwszym zdaniu niniejszego postanowienia Regulaminu. W przypadku, gdy złożona reklamacja zawiera braki uniemożliwiające jej rozpatrzenie, WP o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni roboczych i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.